יועץ עסקי - לעסקים שרוצים יותר!

אם יש לכם עסק ואתם מרגישים שהוא לא מממש את הפוטנציאל שלו, זה הזמן לפנות לייעוץ עסקי! כאן נסביר מאילו סיבות כדאי לפנות לייעוץ וכיצד יועץ עסקי יכול לעזור לכם.

מתי צריך יועץ עסקי?

ישנם שלושה מצבים נפוצים, בהם בעלי עסקים פונים לייעוץ עסקי: לפני פתיחת העסק כדי לבדוק האם זה כדאי, כשהעסק קיים ועובר שינויים וכאשר רוצים להגדיל ולהרחיב את העסק. זאת, משום שאלו הן אבני דרך משמעותיות לכל עסק. כמו כן, במידה ויש עסק קיים והוא לא מתפתח כפי שחלמנו והיינו רוצים.

להסתכל לעסק בעיניים

לא משנה באיזה שלב אתם נמצאים כרגע עם העסק שלכם, חשוב לפקוח את העיניים ולראות היכן העסק עומד בכל רגע נתון ובעיקר לקראת ביצוע שינויים ותהליכים משמעותיים. יועץ עסקי יוכל לעזור לכם לפקוח את העיניים לרווחה ולהסתכל לנתונים היבשים בעיניים. כך תוכלו לקבל החלטות יותר מושכלות לעתיד העסק שלכם על סמך הנתונים הקיימים והרלוונטיים נכון להיום ועל סמך התהליכים שהעסק עבר מאז שנפתח.

כל עסק הוא מיוחד!

אין ספק, שכל עסק הוא מיוחד. ייחודיות זו היא המייצרת בידול של העסק מהמתחרים שלו. הבעיה היא, שבעלי עסקים רבים לא מצליחים לשים את האצבע על הייחודיות שלהם בהשוואה למתחרים וכך קשה להם יותר למצוא את קהל היעד הייחודי שלהם ולפנות אליו באופן המתאים. אחת המיומנויות החשובות של יועץ עסקי טוב היא היכולת לעזור לבעל העסק למצוא את הייחודיות שלו ובכך להקל עליו בפנייה ללקוחות פוטנציאליים וביצוע מכירות בפועל. הבידול יכול לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות, כגון: מחיר, איכות, אמינות, איכות השירות, ניסיון וכך הלאה.

שמים את התוכנית על השולחן

דבר חשוב נוסף שכדאי לעשות הוא תוכנית עסקית. אמנם נהוג לחשוב, שתוכנית עסקית מיועדת רק לעסקים בהקמה, אבל האמת היא, שמומלץ לעשות אחת לפני כל תהליך חשוב שהעסק עובר ובאופן כללי, כשרוצים לראות לאן העסק יכול להתקדם ואיך אפשר לעשות זאת. מטרתה של התוכנית העסקית היא לבחון את השוק, את קהל היעד, את אפשרויות השיווק, ההוצאות וההכנסות הצפויות ועוד. כמו כן, בעזרת התוכנית העסקית ניתן לצפות מכשולים אפשריים ולחשוב על פתרונות מבעוד מועד.

תוכנית שיווקית

השיווק הוא אחד החלקים החשובים בכל עסק. הרי בעזרת השיווק אנו מגיעים ללקוחות פוטנציאליים, שחלקם הופכים ללקוחות משלמים ורק בעזרתם העסק יכול להמשיך להתקיים. הבעיה היא, שיש דרכים רבות לשווק עסק וכדי שהשיווק יהיה אפקטיבי, עליו להיות מותאם לקהל היעד. לדוגמה, האם קהל היעד הוא מקומי או בינלאומי, האם קהל היעד הוא צעיר או מבוגר, גברים או נשים? יועץ עסקי מנוסה ומיומן יוכל לעזור לכם לחדד את הגדרת קהל היעד שלכם וכך לעזור לכם לבנות תוכנית שיווקית יעילה.